Volkswagen Touareg

auto

Touareg přošel faceliftem a dostal baterky

Tak je to tady. Nový Volkswagen Touareg, jedno z nejprodávanějších velkých SUV na našem trhu, konečně prošel modernizací.

A nejsou to jenom jiná světla, jak ukazuje fotka. Zásadní změny najdeme především pod kapotou. Touareg totiž zhubl o vskutku masivních 200 kilogramů a dostal hybridní pohon.

Pod kapotou nyní najdeme kompresorem přeplňovaný třílitr TFSI s přímým vstřikováním, který po přičtení výkonu z elektromotorů dává výkon 380 koní a točivý moment 580 Nm. Oproti současnému Touaregu spotřebuje ten nový 8,2 litrů benzínu na 100 km, což je o nějakých 20% méně. 

Všechny tyto změny k lepšímu jsou posíleny novou osmistupňovou automatickou převodovkou a lepší aerodynamikou.

V nabídce budou i normální benzínové a dieselové motory, které dostanou systém stop-start. Jedná se o šestiválce 3.6 FSI se spotřebou 9,9 l na 100 km a 3.0 TDI, který spotřebuje jen 7,4 litrů nafty na 100 km. Přibyde také nový osmiválec 4.2 TDI.

Ke standardnímu pohonu všech kol 4MOTION přibyde i nový systém 4XMOTION, který nabídne mezinápravový diferenciál a redukční převodovku. To pomůže zdolat Touaregu i ty složitější terénní překážky.

Německé (nebo spíš bratislavské?) SUV se tedy na pohled moc nezměnilo, ale všechny ty technologické novinky ho udělaly autem, kterým mělo už od začátku být. Třeba se to odrazí i na prodejích.

www.auto-iq.cz