Ford Focus

auto

Nový Focus je tu

Ford na svém stánku na autosalonu v Ženevě právě vystavuje svůj nejdůležitější model Focus. Už ho představil i v Detroitu. Tento model, který se začne prodávat až na začátku roku 2011, bude totiž narozdíl od současných Focusů vypadat na všech světových trzích stejně.

Nový Focus sice na našich silnicích uvidíme až za rok, už nyní se ale můžeme podívat na karoserii. Celé auto dostalo další evoluci kinetického designu od Fordu, přední nárazníky jsou nižší, agresivnější a struktura vozu působí agilněji než u současného modelu. Největší změnou ale prošla světla. Obzvlášť kontroverzně působí ta zadní s velkým protažením až na bok karoserie.

Focus ale byl vždy hlavně o řízení. Ne náhodou ta úplně první generace dostala nezávislé zavěšení zadní nápravy, což bylo tehdy velmi odvážné (a drahé) řešení v segmentu nižší střední třídy. Lidé od Fordu slibují, že nový Focus bude mít pořád tak skvělé jízdní vlastnosti, na jaké jsme si zvykli.

Evropští zájemci si budou moci vychutnat nový benzínový motor 1.6 SCTi EcoBoost, který přináší stejný výkon jako starý dvoulitr, ale také menší spotřebu a emise. Na výběr budou varianty se 150 nebo 180 koni.

Co se týká dieselů, pod kapotou najdeme staré známé, jen lehce modernizované motoy Duratorq 1.6 TDCi nebo 2.0 TDCi. Výkonových variant bude plno, pohybují se v rozmezí 95 až 163 koní.

Stejně jako kdysi Ford přišel s nezávislým zavěšením zadní nápravy pro auto nižší střední třídy, i tentokrát překvapil. Jedná se o bezpečnostní prvky jako rozpoznání jízdních pruhů, rozpoznávání značek, poloautomatický asistent parkování nebo monitorování činnosti řidiče.

Takové věci bychom dneska čekali spíše v drahém Volvu, ale ve Focusu? To je docela síla. Jen se pak nesmíte divit, že za to bude chtít Ford taky tučně zaplatit.

www.auto-iq.cz