Pagani Zonda Tricolore

auto

Pagani vyrobí unikátní Zondu

Pagani se pořád ne a ne rozloučit se Zondou. Kolik speciálních verzí tu už bylo, které byly poslední? Dvě? Tři? Ale kdo by chtěl dávat sbohem fantasmagorickému supersportu, že.

Zonda se představila ve verzi S, roadster, F, F roadster, R, Cinque, Cinque Roadster a teď tu máme Zondu Tricolore. Je sympatické, že Pagani, který dělá to, v čem tolik lidí selhalo, je pořád tady. Konkuruje Ferrari a zatím se mu to daří hezky.

Příští rok přijde Pagani s úplně novým vozem, o kterém se toho zatím moc neví. Jeho krycí název je C9. Na všechny ty superverze superverzí se ale těšíme už teď.

Zonda Tricolore vznikla na oslavu padesátého výročí italského národního akrobatického týmu Frecce Tricolori. Od toho název a grafický layout vozu shodný se stíhačkou Aermacchi, kterou italští akrobati používají.

Vůz dostal unikátní zlatá kola, modrý lak a modrobílý interiér. To se nám líbí. Auto ale bude vyrobeno jenom jedno. A cena? Vzhledem k tomu, že exkluzivnější auto na planetě asi není, Pagani si řekne v přepočtu o 40 milionů korun.

Technika Zondy Tricolore ale zůstala stejná jako v těch pěti Zondách Cinque (asi omylem vyrobili šestou a nevěděli co s ní). Auto je z nové slitiny zvané carbotanium. Jak název napovídá, jde o slitinu titanu a karbonových vláken.

Zonda dostala sekvenční převodovku a přilnavé pneumatiky Pirelli P Zero. O pohon těch zadních se stará supervelký dvanáctiválec AMG o výkonu 678 koní a monstrózním točivém momentu 780 Nm. 

Myslíte, že Zonda Tricolore udělá stovku za 3,4 sekund? Myslíte správně. Dvoustovku do deseti sekund? Myslíte správně. Pokoří třistapadesátku? Myslíte správně. A vyrobí Pagani ještě Tricolore Roadster jako "poslední verzi"? Co myslíte?

www.auto-iq.cz