divize Volkswagen R

auto

Volkswagen zakládá sportovní divizi R

Stejně jako znak AMG na Mercedesu, emko na BMW nebo škorpion na Fiatu bude odteď malá značka "R" na přední masce Volkswagenu způsobovat, že se automobiloví nadšenci budou za takovým "fau-véčkem" dlouze otáčet.

Volkswagen totiž nedávno oznámil oficiální spuštění sportovní divize R. Některé jejich počiny však už můžeme na silnici potkat a nejsou to rozhodně žádná ořezávátka. Máme tu rychlé Sciricco R s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 265 koní a náhonem na předek. To exceluje v designu, pohodlí a je to srdcovější alternativa ke kdejakému hothatchi. 

Pak tu máme nový excelentní Golf R, který má přeplňovaný čtyřválec z Golfu GTI, jen s lepším turbem a podává výkon 270 koní. Je dokonce rychlejší než starý šestiválcový Golf R32. Je také citelně dražší než Golf GTI, zato má náhon na všechna kola, který  přináší více zábavy v zatáčkách a větší použitelnost v zimě.

Co tedy bude teď divize R dělat? Oživí nového Touarega R50 V10 TDI? V dnešní době, která se na monstrózní SUV dívá jako na satanovo dílo? Vrazí snad pod kapotu Tiguana motor W12? Nechme se překvapit... Nám by stačilo třeba Polo R.

Tím ale narážíme na problém, o kterém nyní se ve spojitosti s divizí R často mluví. Když se nějaký nešťastník rozhodne pořídít si ostré koncernové auto nižší střední třídy, co si z toho guláše nakonec vybere?

Je tu evergreen Golf GTI, dražší Golf R s pohonem všech kol, stylové Scirocco vycházející z Golfu GTI a rychlejší Scirocco R s náhonem pouze na předek. Nezapomínejme však na levnější Seat Leon Cupra a ostřejší Leon Cupra R. A co Audi S3, chystané Audi RS3, dražší kupé TT, TTS, TTRS, TT cabrio? A to jsme se ještě nezmínili o domácí Octavii RS, v nabídce také s dieselem a v kombíku... A kdo se v tom má pak vyznat?

www.auto-iq.cz