Ford Focus RS500

auto

Ford Focus RS500: Staré dobré časy

Všichni známe a milujeme dvojitě ostrý hatchback Focus RS. Má pětiválec z Volva, turbo velké jako kravská hlava, 300 koní, agresivní blatníky, obří křídlo a nepřehlédnutelný zelený lak.

Ó, jak všichni skeptici (včetně nás) lamentovali, jak to nepojede. 300 koní a pohon předních kol? To je přece móóóc. No ale Ford to všem pěkně natřel. Sice vás volant při akceleraci trochu tahá za ruce, ale dá se to přežít. A auto je pekelně rychlé a zábavné po všech stránkách. 

A aby Ford dokázal, že ani 300 koní není konečný limit pro auto s náhonem na předek, právě představil nový Focus RS500.

Nečekejte, že číslo 500 v názvu je počet koní. Ó, ne. To by bylo přece móóóc. RS500 podává výkon "jen" 350 koní. Číslo 500 značí počet vyrobených kusů. Nový Focus je tedy už trojitě ostrý! Přemýšlejte o něm jako třeba o Octavii RS RS RS.

RS500 má také 460 Nm točivého momentu a na stovce bude za 5,6 sekund. Rodinný hatchback, proboha! Sice zchudl o pár kilo vyškrtnutím některých doplňků výbavy, ale zadní sedačky mu zůstaly, takže s ním pořád můžete vozit děti a jezdit na nákupy.

Focus RS500 se od normálního "eresa" odlišil ještě ďábelským matně černým lakem, devatenáctipalcovými černými koly a trochu upraveným podvozkem.

Ford také mimo jiné reaguje na úpravce Loder, kterému se nedávno podařilo vytunit Focus RS na 350 koní. Boj s hlavním rivalem Méganem R26, který doposud zajíždí na Nürburgringu lepší časy, také ostře pokračuje. Uvidíme kdo bude rychlejší teď! Ford tvrdí, že nyní s Focusem RS500 zajede Nürburgring pod osm minut.

Nejlepší na tom je, že tento souboj připomíná slavné doby konce osmdesátých let, kdy se automobilky donekonečna trumfovaly, kdo vyrábí lepší hot-hatch.

www.auto-iq.cz