Hennessey Venom GT

auto

Hennessey Venom GT: 1200 koní na tunu!

Americký úpravce Hennessey je dnes známý díky úpravě nového Camara, které dostalo pod kapotu brutální kompresorový osmiválec z Corvetty ZR1 a také vyšroubováním výkonu Cadillacu CTS-V na 800 koní.

Nyní se ale tato autíčka do města můžou jít rovnou zahrabat. Podívejte se teď na fotku, co tam vidíte? Lotus Exige? Ehm, ne. Na fotce je zbrusu nový supersport Hennessey Venom GT, postavený přesně podle přání majitele Johna Hennesseyho.

Auto má sice kostru Lotusu Exige, ale je delší, širší, nižší, agresivnější. Dostalo také karbonovou karoserii. Obzvlášť z profilu vypadá Venom GT opravdu hrozivě úchvatně. A teď se podržte: výkon.

Hennessey doprostřed vecpal stejný brutální přeplňovaný osmiválec, který v Corvettě ZR1 podává výkon 650 koní a na stovku ji katapultuje za 3,5 sekund. Jen s rozdílem, že ve Venomu GT podává výkon 725 koní. V základním provedení! 

Následují totiž ještě dvě úpravy, které si můžete objednat. Jedna z nich je twin-turbo varianta, která zvedne výkon na 1000 koní a točivý moment na 1220 Nm. Ta druhá úprava zahrnuje použití závodního benzínu, se kterým budete mít k dispozici 1200 koní a 1500 Nm. A to vše při váze kolem jedné tuny! To znamená poměr 1200 koní na tunu, což je více než dvojnásobek poměru, který nabízí Bugatti Veyron! Ó bože...

Nečekejte však, že v interiéru najdete kovové sedadlo s popruhy a hasicí přístroj za příplatek. Ne, toto bude plnohodnotně vybavené auto. Mluvíme tu o MP3 přehrávači, klimatizaci, držáku na nápoje...opravdu!

Přesto, že Venom GT dostal zakázkovou šestistupňovou převodovku, neporazí Veyron ve sprintu na stovku. Zvládne ji za 3 sekundy oproti 2,5 sekundám v případě Veyronu. Maximální rychlost Venomu GT ještě není změřena, k Bugatti by se však měla dostat blízko.

A cena? 600 000 dolarů, což je nějakých jedenáct a půl milionu korun. Což je pořád o dost míň, než dáte za Veyron.